30 Nisan 2014 Çarşamba

FARKINDALIK TERAPİSİ 2

      Farkında mısın?
      Benlik duygusu tamamen egonun seni kışkırtmasıdır. Ego ise şeytanın en sadık hizmetkarıdır unutma. Sen her şeyi ben yapıyorum diyorsun ya, işte burada tamamen bir yanılgıdasın da farkında değilsin.
      Niye mi?
      Çünkü, yaşamda olup biten her bir şey Allah'ın yüce iradesi ve emri sayesindedir. Sen, her şeyi Rabb'inin izni ile yapa bilmektesin. Buraya dikkat et! Yapmaktasın demiyorum, yapa bilmektesin diyorum. Çünkü yapan sen değilsin, aslına bakarsan yapabilen de sen değilsin. Yapan da, yaptıran da Allah'tır unutma!
      Öncelikle seninle benliği aradan çıkarmamız gerekir. Ancak bu sayede gerçeği idrak edebilirsin. Gerçek olanın ne olduğunu mu soruyorsun? Demek ki sen hala dışarıyla ilgileniyorsun dikkat et! Anlamanı isterim ki, tek gerçek Allah'tır, Allah'ı hissetmek, yaşamaktır. O'nu hiçbir şeyden ayrı düşünemeyeceğin gibi, hiçbir olguyu veya düşünceyi de Allah'tan ayrı düşünebilmek mümkün değildir.
      Dışarıya değil, içine bak. İçindeki özünü bul ve gerçeği hisset. Yaşama sebebini, hayata gönderilme nedenini idrak et. Zihninin ve akabinde egonun seni yönetmesine izin verdikçe yaşamın bir zindana dönecektir unutma. Sen ruhsal bir varlıksın, zihninin oyunları ile bir yere varamazsın.
      Şimdi dilersen seninle benliği aradan çıkarman için küçük bir terapi yapalım;
      Her ne yapıyorsan bırak ve beni çok iyi dinle.
      Oturuyorsan eğer ayağa kalk ve yürü. Bunu yaparken de; " Ben yürüyorum...ben yürüyorum...ben yürüyorum." Diye tekrarlamanı istiyorum.
      Şimdi de, varsa bir sandalye veya koltuğa otur ve; " Ben oturuyorum...ben oturuyorum." Diye bir kaç kez tekrarla...
      Nasıl hissediyorsun?
      Üzerinde anlam veremediğin bir ağırlık hissediyorsun değil mi? İçindeki benlik duygusu, sen farkında olmadan tüm negatif enerjiyi senin üzerine çeker dikkat et!
      Peki,  bu durumu nasıl engelleyeceğiz biliyor musun?
      Dinle;
      Şimdi, terapimizin diğer kısmına geçiyoruz.
      Biraz önce yaptıklarını farklı bir yöntemle deneyeceğiz...
      Yine yürümeye devam et ve bu defa; " Allah'ın izniyle, emanet beden yürüyor...Allah'ın izniyle, emanet beden yürüyor." Diye birkaç kez tekrarlamanı istiyorum.
      Bunu otururken, konuşurken veya her ne ile meşgulsen onu yaparken de uygulaya bilirsin.
      Mesela; " Allah'ın izni ile emanet beden oturuyor...veya  Allah'ın izniyle emanet beden konuşuyor... Diye tekrarla...
      Nasıl? Bu defa da üzerindeki yükün tamamen hafiflediğini hisediyorsun değil mi? Ve hatta için anlam veremediğin bir huzurla doldu senin, hissediyorum. Çünkü, benlik denen o kahredici kavramı alt üst ettin. Çünkü, yapanın da,  yaptıranın da Allah olduğunu idrak ettin, Her ne yapıyorsan, O'nun izni ile yaptığını anladın.
      İşte şimdi sen, zihnini, egonu ve en nihayetinde şeytanı şaşırtmayı başardın. Artık o sana hiçbir şey yapamaz. Artık sen, tamamen Rabb'ine amanetsin ve gerçeğin, Rabb'inin farkındasın.
      Burada farkındalık çok önemli. Zaten dikkat edersen her şey farkındalıkla başlar.
      Nasıl mı?
      Dikkat edersen, gün içinde sürekli bir şeyleri yapma ve bir an evvel bir şeyleri sonuçlandırma hali içindeyiz. Bir süreliğine de olsa, şöyle bir durup; " Şu an bana neler oluyor? Demek aklımızın ucundan bile geçmiyor. Hatta bu durumda " Kendimizden Uzaklaşma " halini yaşıyor, fakat " Kendimiz Olma " halinden uzaklaştırıyoruz. Ve haliye farkında olamıyoruz.
      Peki, farkında olmak neden bu denli önemli?
     Çünkü, gerçekten kim olduğunu ve hayatında olanların ne anlama geldiğini ancak kendin olduğunda fark edebilirsin. Örneğin, on yıl süren bir ilişkin birden bire bitmiştir ve sana; " Bu hale nasıl geldiniz?" Diye sorduklarında, sen de; " İnan, ben de bilmiyorum." Şeklinde yanıtlarsın. 
      Şimdi senin verdiğin bu yanıta sen, ne kadar inanıyorsun? Seni bilmem ama ben, on yıl süren bir ilişkinin böyle bir anda bitiyor olması bana çok da inandırıcı gelmiyor. Muhakkak ki, ilişki sürecinde bu aşamaya gelene dek bir çok işaret olmuştur fakat hiçbiri fark edilmemiştir.
      Benzer durumlarla karşılaşmamak adına, yapılacak tek şey farkında olmaktır. Farkındalığın  farkında olarak, sadece mevcut durumu ve hayatında olanları değil, ileride olacakları da önceden fark etme becerisi kazanabilirsin. Ama unutma ki, yine de olan biten her ne varsa tamamen Allah'ın izniyle gerçekleşmektedir.
      Haydi, şimdi derin bir nefes al ve bunu yaparken dahi Rabb'ini iliklerine kadar hisset. Bu kez, O'nun farkında olduğunu fark edeceksin !!!
      Dualarım seninle...

©Poweredby farkında mısın?® 2014™



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder