11 Mayıs 2014 Pazar

KENDİNE İYİ BAK !

      Bakmak...
      Farklı manaların kesişimidir bakmak. Kendi yansımana bakarsın, sıhhatine bakarsın, emanete bakarsın vesaire... Bir de görmek için bakmak var ki, baktığını gerçekten gördüğünde asıl manaya uzanır.
      En son ne zaman aynaya baktın? Peki baktın da, ne zaman kendini gördün? Evet, sana soruyorum! Bakıyorsun ama görüyor musun peki? Hala zihninle çelişiyorsun ve beni anlayamıyorsun. Zihninle değil de, yüreğinle ilgilenirsen beni çok daha net anlayacaksın. Ben, daha derin bakmandan ve baktığını görmenden bahsediyorum.
      Alemlerin Rabb'i olan Allah, tüm kainatı insanın içine gizlemiştir. Öyle usta bir işçilikle yaratmıştır ki kulunu, her bir zerresinde kendi izleri mevcuttur insanın. Kendine iyi bak! Hayır hayır, onu kasdetmiyorum, henüz bir yere gitmeye niyetim yok. Kendine iyi bak derken, mecazdan sıyrılıp gerçek anlamda bakmanı, görmeni istiyorum. Şöyle bir ellerine, parmaklarına ve hatta tüm bedenine iyice bir bak. Varsa, bir ayna al eline ve iyice bak aynadaki aksine. Yüzüne, gözlerine ve yüzündeki tüm kıvrımları incele. Ne görüyorsun? Senin bana verdiğin yanıt; " Tabi ki kendimi " Olacaktır, eminim. Oysa farkındalık işte tam da burada devreye giriyor, anlıyor musun? Sen bakarsın maddeyi görürsün, ben bakarım manayı görürüm. Sen baktığında yaratılanı fark edersin, bense yaratanı...
      Olan biten her şeyin Allah'ın emri ve O'nun sonsuz rahmetiyle olmasını nasıl fark edemezsin. Tüm doğada, çevrende ve hatta en önemlisi kendinde milyonlarca kanıt ve bir o kadar işaret varken, hala görmemekte neden ısrar edersin? Ben senden, kendine bakmanı isterken, senin yaratan Rabb'inin izlerini görmeni istemiştim ama sen bir tek kendini gördün. Sen yüzeydesin, oysa daha da derine inmelisin unutma! Daha derin bakarsan, aldığın her nefesin, gördüğün her yerin, konuştuğun her kelimenin ve duyduğun her bir şeyin tamamen Allah'ın muntazam idaresi sayesinde olduğunu idrak edeceksin.
      Düşünsene, gözlerine bakman için sen komut vermek durumunda kalsaydın...Kulaklarına duy, midene öğüt, kalbine ise pompala diye direktif vermek zorunda kalsaydın. Ya nefes almak tamamen senin elinde olsaydı ne yapardın? Gece uyurken dahi unutmuyorsun değil mi nefes almayı? Senin istemin dışında işleyen muhteşem bir düzen getirilmiştir bedenine. Allah, emsalsiz bir canlı olarak yaratmıştır seni. Ama sen, değil insan olmanın, kendinin bile kıymetini bilmiyorsun.
      Şimdi kendine iyi bak, iyice bir bak. Tüm doğayı, tabiatı ve hatta kainatı göreceksin kendinde. Ve bu nimeti sana ihsan eden Rabb'ine gönülden bir teşekkür ve akabinde içten bir şükür borçlu olduğunu daima anımsa !!!
      Dua ile...

©Poweredby farkında mısın?® 2014™

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder